Wie doet wat?

Stress versnelt alles in negatieve zin. Het aanpakken van de oorzaak van stress is één van de belangrijkste onderdelen van een behandeling. Het is essentieel om van de afbraak- in de opbouwstand te gaan. Omdat er nog te vaak een taboe heerst op klachten als burn out en stress, wordt dit soms te laat herkend. Herstellen van een burn out kan lang duren maar je hoeft dit niet alleen te doen!
Hieronder vind je de specialisten die jou kunnen helpen bij je herstel.

 

Burn out Coach - Orthomoleculair therapeut - Psychotherapie - Masseur - Mindfulness - Acupunctuur - Meditatiecoach

Lachtherapie - assertiviteitscoach - Yoga - Running therapy - Lifecoach - Stresscounselour - Haptotherapie -

Reiki - Astrologie - HSP Coach - Personal trainer

 

 Burn out coach

Een burn out coach kijkt naar je gewoonten in het dagelijks leven die bijdragen of tegenwerken in de doelen die je wil bereiken. Aspecten die we bekijken zijn voeding, dag-nachtritme en beweging. Tijdens de coaching zullen zij regelmatig letterlijk in beweging komen op een manier die jou past, afgestemd op je fysieke conditie en je voorkeuren. De coaches zorgen dat mensen het mooiste uit hun burn-out halen door te geloven in hun eigen kracht en keuzes te maken op basis van authenticiteit. 

Orthomoleculair therapeut

Orthomoleculaire therapie is het behouden van een goede gezondheid en de behandeling van ziekten door middel van het veranderen van concentraties van gezonde voedingsstoffen in het menselijk lichaam. Deze voedingsstoffen, mineralen, vitaminen, eiwitten, goede vetten en koolhydraten zijn in een gezond lichaam voldoende aanwezig.  Bij stress zijn er meer voedingsstoffen nodig dan er in het lichaam aanwezig is.

Mindfulness
De mindfulness oefeningen ondersteunen het herstel van je stresssysteem. Mindfulness versterkt je brein en het keert de negatieve werking van stress op je brein om. Mindfulness betekent de dingen zien zoals ze werkelijk zijn. Om dit te kunnen doen, zul je moeten trainen: het trainen van je aandacht en het trainen van de kwaliteit van de aandacht. Het gaat om het oefenen in waarnemen, aandacht geven, niet-oordelen, accepteren. 

Massage
Door de massage worden afvalstoffen die zich in het lichaam bevinden los gewreven. Doordat het lichaam warm wordt tijdens de massage neemt de bloedcirculatie in het lichaam toe en kan een vermindering van de eventuele stressklachten waargenomen worden. Doordat de eventuele pijn in het lichaam minder wordt kan de rest van het lichaam ontspannen en zal de stress verminderen.

Yoga
Doordat je je meer bewust wordt van je lichaam volgt ook geestelijke bewustwording en omgekeerd. Tijdens de yogales ben je met je hele aandacht in het hier en nu en dus bij de oefeningen. Door met aandacht je lichaam te voelen en te oefenen vergroot je het innerlijk bewustzijn. Je krijgt inzicht in de wisselwerking tussen denken en voelen. Hierdoor leer je de signalen zoals bijvoorbeeld stress en vermoeidheid eerder herkennen

Acupunctuur

Een gebrek aan energie is het grootste probleem bij een burn-out. Bij acupunctuur draait het om het herstellen van de energiebalans. Door de diep ontspannende werking van acupunctuur vermindert de spanning in je lichaam en komt er meer rust in je hoofd.

Meditatie coach

Een meditatiecursus is erop gericht om te leren mediteren, zodat de technieken ook thuis kunnen worden toegepast. Mediteren geeft ontspanning en innerlijke rust en brengt je in contact met jezelf en zorgt daardoor voor de juiste balans in het dagelijks leven.

Lachtherapeut
Door middel van lach therapie leren ontspannen. Tijdens goed lachen maak je verschillende essentiele stofjes aan die stress verminderen en je een blij gevoel geven.

De lach is de beste hulpbron die je je maar kan bedenken. Met een lach verander je patronen, creëer je nieuwe inzichten en zie je je ‘probleem’ in een ander daglicht.

Haptotherapeut

We functioneren vaak onbewust vanuit ons hoofd,  om maar niet te hoeven voelen. Maar ons lichaam weet vaak eerder dat er iets mis is dan wijzelf. We kunnen goed verwoorden wat er scheelt, maar hebben de weg naar ons lijf nog niet gemaakt. Hierdoor wordt de balans tussen denken, voelen en doen verstoord en zijn we niet goed meer in staat te luisteren naar de signalen die ons lichaam ons geeft. Terwijl dat het belangrijkste is. Een haptotherapeut leert je hoe je deze verbinding weer te herstellen.

Running therapy/Personal training

Een personal trainer helpt je met gepaste intensiteit herstellen van je burn out. Sport is essentieel in het herstelproces. Kern van de runningtherapie is het gebruik van hardlopen om de psychische conditie te verbeteren. Het hardlopen wordt opgebouwd tot een niveau dat een ontspannen duurloop van een half uur (of meer) mogelijk is. Wetenschappelijk onderzoek laat overtuigend zien dat daarnaast regelmatig bewegen de mens goed doet.

Astrologie 

Mensen die kampen met veel stress en burn out verschijnselen, hebben behoefte aan de informatie over hun rode draad een grote impact heeft op het herstelproces.
Naast de toenemende stress van het dagelijkse leven is vooral het ‘niet meer passende pad’ de reden dat de batterijen leeg raken. In nauw contact leven met je rode draad, je innerlijk weten, is vervullend en zorgt ervoor dat je goed zicht houdt op wat wel en niet kan, waar je grenzen liggen en hoe die te bewaken.

Lifecoach

Een lifecoach coacht je om zelf je persoonlijke, zakelijke en maatschappelijke leven vorm te geven. Life coaching legt naast een zakelijk en maatschappelijke insteek een sterk accent op welzijn en geluk.

Assertiviteitscoach
Vaak in een vorm van cursus hoe om te gaan met grenzen aangeven, onzekerheden en hoe je zelfverzekerder overkomt komt op andere mensen in zowel prive als werkrelaties zonder dat je over je eigen grens heen gaat, grootste oorzaak van stress.

Reiki

Reiki is gebaseerd op de overdracht van energie tussen de therapeut en de patiënt. Reiki helpt vervelende aandoeningen te voorkomen of, in sommige gevallen, makkelijker te genezen. Het wil in geen geval de gebruikelijke geneeskunde vervangen, wél aanvullen en ondersteunen.

Psychotherapie

Het belangrijkste doel van stress en burnout therapie is dat je leert hoe je jezelf innerlijk moet ‘voeden’. Je hebt altijd het beste van jezelf gegeven en er lijkt niets meer over te zijn. In die zin bouw je jezelf weer op – vanaf de bodem, steen voor steen. In deze therapie ga je leren hoe dit kunt doen op jouw manier. Het onderliggende patroon van ‘altijd maar geven’ wordt helder: waar komt dit patroon vandaan en hoe kan je er anders mee omgaan? Hoe kun je jezelf geven wat je nodig hebt? Hiervoor is het nodig dat je leert wat jouw behoeften zijn. 

HSP Coach

HSP wordt vaak gezien als last, dit moet je eigenlijk zien als gave! Wanneer je hoogsensitief bent of gewoon heel gevoelig van aard,  is het ook niet heel gek dat je zo nu en dan een beetje vastloopt in de huidige maatschappij. Je hebt vast zelf kleine maniertjes gevonden om hiermee om te gaan, maar soms wordt het allemaal even te veel en kom je in een negatieve spiraal en raak je uitgeput. Een HSP coach helpt je om te gaan met hoogsensitiviteit