Hoe herstel je sneller van een burn out?

Het herstel van een burn out kan lang duren, ik wil je niet ontmoedigen maar bij sommige mensen houden klachten 2 jaar aan. Hoe eerder jij je herstel in werking zet hoe sneller je herstelt. Maar heb geduld, verwacht geen wonderen en onthoud, elke verbetering is er een.


STOP MET
- Wachten tot iemand je komt redden
- Jezelf zielig vinden
- Koffie
- Hele dagen binnen zitten en in bed liggen
- Alcohol en sigaretten
- Jezelf naar beneden halen
- Ongezond eten (voor meer informatie, raadpleeg een orthomoleculair therapeut)
- Jezelf blootstellen aan teveel prikkels (zon, geluid, licht (van telefoon), negativiteit)

START MET
- Dingen doen die je gelukkig maken
- Je grenzen aangeven en luisteren naar je lichaam
- Elke dag 2 x een half uur wandelen
- Je telefoongebruik beperken tot max 60 minuten per dag(liefst geen social media)
- Mediteren
- Gezonde voeding en voedingssupplementen. Voor meer informatie, raadpleeg een orthomoleculair therapeut.
- Je elke dag beseffen waarvoor jij dankbaar bent
- Je dag beginnen met een positieve peptalk (check youtube)
- Vind een ondersteunende behandeling die bij jou past
- Trots zijn op jezelf!

 


«   »