Klachten

In de huidige veeleisende maatschappij komt burn-out veel voor. Een hoge werkdruk, veel zorgtaken, stress in je prive of een combinatie daarvan veroorzaken vaak langdurige overbelasting. Bij een burn-out zijn alle reserves verbruikt en is er een totaal gebrek aan energie. Functioneren in het dagelijkse leven lukt niet meer en je hebt last van bijverschijnselen zoals depressie, angst, hyperventilatie, hartkloppingen, paniekaanvallen en slaapgebrek.
 

Symptomen

Het is belangrijk om de signalen te herkennen van een burn-out. Om erger en eventueel blijvende schade te voorkomen. De klachten van teveel stress zijn soms vaag, maar er zijn een paar signalen die je niet moet negeren.

  • concentratieproblemen

  • geen zin in je werk of negatief t.o.v. je werk

  • moe opstaan, ook na een hele nacht slapen

  • stijve spieren of spierpijn

  • oorsuis

  • regelmatig hoofdpijn

  • veranderd eetpatroon

  • geen zin in sociale contacten

  • nerveus

  • prikkelbaar

  • somber

  • benauwd

  • laag libido

  • lege blik

  • vergeetachtig

  • chagrijnig

  • vermijdend

  • snel schrikken

  • drang naar zoet of zout eten

  • piekeren

 

Op balansportaal staan alle mogelijke behandelingen en therapieen die jou kunnen ondersteunen en begeleiden bij het herstel van een burn out of het verminderen van stressklachten. Heb je geen klachten en wil je gewoon even echt ontspannen? Dat kan natuurlijk ook.

 

Vind hier een behandeling